קול העם

מיקוד הפעילות בכיוון של משאל עם

  אין תגובות  •  01-03-2018  •  Shuky Zahavi

עקב אחוז החסימה, שיעור הקולות המינימלי מכלל המצביעים בבחירות, הדרוש כדי לקבל ייצוג פרלמנטרי. כיום אחוז החסימה בבחירות לכנסת הוא 3.25%, כלומר רשימת מועמדים חייבת לקבל לפחות 3.25% מקולות הבוחרים כדי להיבחר לכנסת. שזה שווא ל 4 מנדטים

4 מנדטים = 132000 מצביעים.  

נראה כמשימה קשה להשגה ,  מספר רב של קבוצות לא מצליחות לעבור את אחוז החסימה.

הצעתי  למקד את הפעילות לחשיפה לציבור את הצורך בקיום שמאלי עם בישראל.

לא לזנוח את הכיוון של הרצת המפלגה בבחירות.

לצאת במשא פרסומי בעיתונים,   באינטרנט: בבלוגים , ב-יוטויב  , במדיות חברתיות

לנסות לייצר קשר עם תנועות נוער,  אירגוני עובדים, ארגוני נשים ..  להציג בפניהם את תמונת המצב והדרך לפתרון.

לגבש הסכמה על 5 נושאים שעליהם יש צורך לקיים משאל עם כבר היום .

הניסוח שלהם חייב להיות ברור כתער ולא משתמע לשתי פנים.

אני מתנגד/ת 20%
5 הצבעות

חיזוק והגדלה של גופי תקשורת ציבוריים ושמירה על עצמאותם

  תגובה אחת  •  27-02-2018  •  Nir Sochen

יש חשיבות עליונה לקיומם של גופי תקשורת גדולים שלא תלויים בהון ולא תלוים בשלטון

אני מתנגד/ת 0%
2 הצבעות

הפרדת דת ממדינה

  תגובה אחת  •  16-02-2018  •  Asher Ben-David

כללי

בשל הצורך להקים קואליציה קיבלו שמשך שנים מפלגות לשון מאזניים דתיות כח לא פרופורציונאלי לגדלם

כח זה איפשר החדרת הממסד הדתי לחיי הפרט הרבה מעבר לראוי במדינה חופשית ודמוקרטית הנשענת על חוק אזרחי.

הצעה

נושא הפרדת דת ממדינה הוא נושא נפיץ על כן במקום לחוקק חוק אחד כללי אני מציע לחוקק שלושה חוקים צרים אשר ביחד יחזירו את הממסד הדתי לגודלו הטבעי

1. חוק יסוד קדימות דין האזרחי - בתי דין דתיים מתאימים אך ורק למצבים בהם כל מתדיינים מעוניינים להתדיין תחת חוק אלטרנטיבי. לכן כל מתדיין יוכל בכל שלב לדרוש להעביר את הדיון לבית משפט אזרחי. מיד עם העלאת דרישה זו מצד אחד המתדיינים יהיה ההליך בבית הדין בטל ויועבר לדיון מחדש בבית משפט אזרחי. לפני הקראת פסק הדין יודיע הדיין למתדיינים כי הוא מתכוון לראו את פסק הדין וישאל אם למי מהם יש רצון בשלב זה להעביר את הדיון לבית משפט אזרחי. ככל שאחד המתדיינים יחליט להעביר את הדיון אפילו בשלב זה לבית משפט אזרחי יהיה ההליך בבית הדין בטל ויועבר לדיון מחדש בבית משפט אזרחי.

 

2. חוק יסוד ברית הזוגיות - כל זוג בוגרים יוכל להצהיר בפני המדינה כי הוא מנהל חיים משותפים ומרגע ההצהרה יראו אותם כתא משפחתי אחד.

 

3. חוק יסוד השירותים הרוחניים - המדינה תמנע ממימון ו/או אספקת שירותים רוחניים לאזרח ובכלל זה שירותי דת, שירותים פסיכולוגיים ושירותי כשרות. קהילה שתהייה מעוניינת בשירותי דת או כשרות תגבה מחבריה את המימון הנדרש לצורך אספקת שירותים אלה. לא תהיה לאף גוף מונופול אל אספקת שירותים רוחניים או שירותי כשרות. כל ספק של שירותים רוחניים או שירותי כשרות יהיה חייב לציין את שמו ושם ארגונו בצורה בולטת על גבי כל נייר רשמי מטעמו.

אני מתנגד/ת 0%
4 הצבעות

חוק מגילת העצמאות וחוקי היסוד

  אין תגובות  •  16-02-2018  •  Asher Ben-David

כללי

בהיעדר חוקה לישראל חוקי היסוד הם התשתית החוקית היציבה של ישראל שאמורים לוודא שרוב מיקרי, זמני, או שולי לא מאפשר שינוי באופיה 

מגילת העצמאות היא המסמך המכונן של מדינת ישראל.

אנו חיים בתקופה בה תקשורת המונים דו סיטרית זמינה לכל. מחד זרימת המידע החופשית משרתת את השקיפות ומאידח מקורות אינפורמציה לא רשמיים מאפשרים יצירת פייק ניוז המקבלים תהודה לא פרופורציונאלית לאיכותם. תופעה זו מאפשרת העצמת פחד בציבור. ציבור המונע מפחד נוטה לזרוק את ערכי הדמוקרטיה לפח ולבחור במנהיגים אוטוקראטיים סמכותניים.

כמוכן עודף המידע וריבוי הגרויים מייצרים נוף נבחרי ציבור שאיכותם ירודה נשענים על ססמאות קצרות ותפישות עולם פשטניות

השילוב מהווה סכנה לאופיה של המדינה, מוביל לנכונות לשנות חוקי יסוד כלאחר יד ולסטיה מהמסך המכונן שבבסיס הקמתה של המדינה.

הצעה:

מגילת העצמאות ככתבה וכלשונה תחוקק כחוק יסוד מכונן.

כל שינוי בחוק היסוד המכונן תחייב הצבעת 100 חברי כנסת (83%)

בית משפט העליון בבואו לבחון חוקיות של חוק ככל שמתעורר ספק ישען על הכתוב במגילת העצמאות ועל החוק הבינלאומי. ככל שיש סתירה בין השניים תגבר מגילת העצמאות.

כל חוקי היסוד הקיימים ישוריינו, כל שינוי בחוק יסוד כלשהו יחייב הצבעת 75 חברי כנסת בעד השינוי.

אני מתנגד/ת 25%
4 הצבעות

חרם על חברות ציבוריות שמעורבות בשחיתות

  תגובה אחת  •  30-01-2018  •  Ohad Cohen

כל אחד מאיתנו יכול להעניש מושחתים - כל מה שצריך זה להפסיק לקנות מוצרים ושירותים מחברות שמעודדות שחיתות ומביאות שחיתות.

כרגע עולות לי בראש בנק הפועלים ועיתון ידיעות אחרונות (כולל את אתר ynet)

אני מתנגד/ת 0%
7 הצבעות

העלאת שכר השרים - בעד או נגד

  2 תגובות  •  16-01-2018  •  אורלי כהן

החלטת הממשלה להעלות את שכר השרים ב-5000 ש"ח, בדמוקרטיה ישירה האזרחים יכולים להשפיע על קבלת ההחלטות. האם היית בעד או נגד?

אני מתנגד/ת 100%
11 הצבעות

בנק ישראל - מפלגות נקיות

  4 תגובות  •  06-01-2018  •  Yossi Gelbart

צריך להתייחס לבנקים ובמיוחד לבנק המרכזי - כגורם המניע את כל השחיתויות  צריך להתייחס למפלגות שיהיו חסמים לאנשים שיש להם עבר פלילי לא להיכנס למפלגות - אם בתוך מפלגה התגלה עבריין היא תאבד 50% מהנציגים שלה!!!

אני מתנגד/ת 25%
8 הצבעות

הטיפול בשחיתות בבתי המשפט

  תגובה אחת  •  31-12-2017  •  Guy Jana - גיא ג'אנה

אנא חוו דעה על הטיפול בשחיתות במערכת המשפטית שגם היא מסתמנת כתפוח רקוב.  כשנגיע לתמיכה של 70 אחוז מתוך מינימום של 120 הצבעות - נעביר את הדיון למערכת ההצעות ולדיון המקצועי. 

מהות ההצעה

הכוח של השופטים ובתי המשפט הוא עצום - למעשה הם נמצאים כמעט מעל החוק - ולא מתחלפים כל כמה שנים כמו הפוליטיקאים.  ההצעות כאן באות לטפל בשחיתות המתגלית במערכת המשפט.

1. ביטול שיטת הסיניוריטי ובניית מערכת מקצועית שתמנה את שופטי העליון ובית המשפט.

2. בניית גוף ביקורת ותלונות חיצוני על שופטים ומערכת בתי המשפט  במקום גוף בקרה פנימי שהסבירות שיטייח את פשעי חבריו גבוהה.

3. החמרת הענישה על שופטים שסרחו.

4. סידור מערכת המחשוב של בתי המשפט - והפרוטוקולים שיש חשש כי משתנים ומתוקנים לפי הצורך. ההסדרה של המערכת תכלול צילום והקלטה של הדיונים ושמירתם בשרתים מאובטחים שניתן לפתוח אותם ביום הצורך. 

5. תיעוד ציבורי - - ההחשכה של בתי המשפט מפני מצלמות ומעקב ציבורי אינה הולמת את התקופה בה אנו חיים.  זכות הציבור לדעת.  ואם ייפתחו הדיונים לציבור הרחב - ההערכה כי חלק גדול מהשחיתות הקורית היום תעלם. 

 

אנא הוסיפו רעיונות והצעות בתגובות - הצעות טובות תיכנסנה לתוך ההצעה בזמן העלאתה למערכת ההצעות.

אני מתנגד/ת 0%
9 הצבעות

חינוך להחזרת המוסר לארץ

  אין תגובות  •  27-12-2017  •  Guy Jana - גיא ג'אנה

תמכו בהשקעות בחינוך לטיפול בשחיתות . 

  ההצעה כוללת: 

  • חינוך - לחמממהשקעות בבניית מערך שיוביל אותנו לעולם של פחות שחיתות. 
  • הוקעת התופעה.
  • יעזרו למנוע את ההשקעות והתוצרים של מערכות האכיפה והמשפט שלנו. 

החינוך שלנו מתחיל

אני מתנגד/ת 0%
6 הצבעות

החוק לתכנון, קידום, ופיתוח מערך אנרגיה מתחדשת מבוזרת לאזרחים

  אין תגובות  •  27-12-2017  •  Guy Jana - גיא ג'אנה

אנא תמכו בניסוח מצע ודרך שמקדם מעבר לאנרגיה מתחדשת. 

הערה - מוזמנים לכתוב הערות לתיקון ועריכה, ברגע שההצעה תגיע לרוב של 70 אחוז + לפחות 120 מצביעים - היא תיערך ותלעלה לשלב ההצעות והדיון המקצועי.

ההצעה

בניית מתווה מוגדר לתכנון והובלת משק האנרגיה למעבר לאנרגיות מתחדשות וזולות בתחומי הרכב והחשמל תוך חקיקה והגדלה דרסטית של היעדים הנמוכים המוגדרים היום כיעד מדיני.

  • מתן תוקף ממשלתי וציבורי מעשי ל"פרוייקט הלאומי למעבר לאנרגיות מתחדשות". ודחיפתו להליך פעולה מואץ ושקוף לציבור.
    • פיתוח, השמה, תמיכה, הקמה, ליווי של כל שרשרת המזון של מערכות האנרגיה המתחדשת \חדשה
  • איתור ובדיקה של הפתרונות הרלוונטיים הזמינים כיום, ואלו הנמצאים בהליכי פיתוח  קיים מגוון עצום של פתרונות ומערכות אנרגיה מתחדשת.
  • פתיחת השוק למתחרים קטנים ושחקנים נוספים, ומתן תמיכה דרך הורדת מיסים ועלויות נלוות.
  • "הזמן היום קבל בשבוע הבא".  - בניית מתווה לשחרור החסמים המגבילים יצירת יחידות כוח ביתיות ואפשור יצירת חשמל על ידי כל אזרח לביתו בקלות המירבית - בתוך שבוע המערכת אצלכם כולל כל העלויות, החיבורים, התשתיות, המימון.
    • המרת מערך העובדים ברשות החשמל והכשרתם בחברה שתעסוק בתמיכה, מכירה, והקלת חיבור האזרחים לתשתית החשמל.
  • בדיקת התנהלות וועדת השרים בנושא האנרגיה המתחדשת ב-5 השנים האחרונות ומה גרם לממשלה לא לעמוד ביעדים הנקובים שהמדינה התחייבה להן

 

הסבר: מחירי הדלק עולים!   מחירי החשמל עולים!  והם ימשיכו לעלות!

הדלקים הפוסיליים (דלק, סולר, פחם, מזוט וכו') בהם אנו משתמשים היום הולכים ואוזלים. זה רק עניין של זמן עד שנעמוד מול שוקת שבורה שתוביל אותנו להדרדרות בכל תחומי החיים. אנו דורשים בזאת הקמת ועדה פרלמנטרית לתכנון והיגוי של משק האנרגיה בישראל ל 30 שנה קדימה עד מעבר מלא של שוק התחבורה והחשמל במדינה לשימוש באנרגיות מתחדשות, חופשיות וזולות!

טיפול מושכל בנושא האנרגיה והפרטתו לציבור תוך מעבר לאנרגיות מתחדשות עשוי לגרום לשרשרת של פתרונות חיוביים שייווצרו מכך.מכיוון שאנרגיה מאפשרת התפלת מים,  מים מאפשרים חקלאות, חקלאות מספקת מזון - זוהי שרשרת מזון שאנו יכולים לשנות את כולה וליישם חיים ברי קיימא.

היום הערכת העלות הציבורית של האנרגיה מגיעה לכ 100 מיליארד שקל בשנה - כרבע מכלל תקציב המדינה.

הגיע הזמן להבין: לאיפה הולך הכסף?! 

ההתנהלות המדינית שלנו לא מרכזת כוחותיה בסוגיה חשובה זו למרות העלות הניכרת והגיע הזמן שהציבור והממשל יפתח את עיניו ויתחיל לקדם את העתיד.עלינו לעורר את הצורך הדחוף לעשות סדר בנושא זה בכדי להגיע לתכנון מושכל שיוביל לחסכון ציבורי, צדק חברתי, איכות חיים, ושימור הסביבה לילדינו. פתרונות כבר קיימים ומחכים ליישום - לפניכם קישורים שיובילו אתכם לחלק מן הפתרונות הקיימים ושנמצאים בפיתוח בארץ ובעולם. הגיע הזמן להביט קדימה ולחשוב על דור העתיד!!!

 

למה להקים ועדה לבדיקת המצב היום, ולתכנון עתידי נכון של משק האנרגיה?

  • העלות השנתית של האנרגיה לציבור היא כ 100 מיליארד שקל (הערכה - ייתכן שאפילו יותר). זכות הציבור לדעת זאת ! עלות זו נגזרת ממחירי קניית הדלקים של חברות החשמל והדלק, מחירי התפעול וכוח האדם, שולי הרווח לספקים השונים, המיסוי (בלו), עלויות מערכת הבריאות בטיפול בנפגעי זיהום האוויר, עלות אבטחת מתקני האנרגיה, עלות הטיפול בזיהום האוויר, ההשלכות העתידיות על בריאות הילדים, והוצאות נוספות (שאת כולן נרצה לדעת!)יש לזכור שמחירי המוצרים, מגפרור ועד בית, מושפעים ממחירי האנרגיה ומהווים עול נוסף ומעיק על כל אדם בישראל.יוקר המחיה הבלתי נסבל ימשיך לעלות בעקבות הדלק! ניתן לעצור זאת, אך עלינו להתעורר!                                                      
  • ההתנהלות הממשלתית הינה מבולבלת ומעבירה את האחריות בין המשרדים השונים של הממשלה. התנהלות זו נוכחת בפועלן של וועדת השרים לנושאי אנרגיה מתחדשת, משרד האנרגיה, המשרד להגנת הסביבה, משרד הפנים ומשרדי ממשלה נוספים המעורבים בנושא. את התוצאות של התנהלות זו ניתן לראות במשבר החשמל הנוכחי ובקלות הבלתי נסבלת בה אושר הההליך המוזר של מתווה הגז למן גילויו.

ההצעה הזאת מתייחסת לגז כעוד מוצר זמני שמוכרים לנו עד למעבר לאנרגית העתיד - שיכולה כבר עכשיו להיות לנו הציבור יותר רווחית ומשתלמת מכל הבחינות השונות.   הגז מתהווה כנזק סביבתי שלא חשבנו שיביא, בתחלואה ובריאות (מתקן תמר לבד מסתבר שמזהם בדרום יותר מכל בז"ן בחיפה), יקר ולא משתלם, מסוכן בטחונית ובעל עלויות אבטחה גבוהות,  חסר יתירות כשאנו תלויים באסדה אחת עם צינור אחד וספק אחד,  ולא זול מסתבר - לא זול. 

  • האנרגיה מבוססת הדלקים אינה נצחית! מחקרים מראים כי הדלקים עומדים להיגמר בעשורים הקרובים. עדות נוספת לכך היא המאמץ האדיר שמשקיעות חברות הנפט בקידוחים מסוכנים ביותר בים (הקידוחים היבשתיים עברו את שיא תפוקת הנפט), העלולים לגרום לאסון בקנה מידה עצום בים התיכון.
  • כ 2000 איש מתים בשנה מזיהום אוויר רק באזור גוש דן. הבריאות וזיהום האוויר מכים בנו ובילדינו ואיננו יודעים עדיין מהן ההשפעות העתידיות על הילדים שגדלים בזיהום האוויר היום.
  • רכישת הדלקים כיום מממנת חוליות טרור ומדינות אויב. ביכולתנו לעצור זאת דרך פיתוח והתוויית העידן החדש בתחום האנרגיה.
  • בישראל ישנן חברות רבות המפתחות מערכות לפתרונות אנרגיה מתחדשת ונקיה. הרבה מוחות מובילים עובדים ופורצים דרכים חדשות בנושאי האנרגיה --- אשר אינן מיושמות בארץ! יש לעודד מחקר ופיתוח נושאים אלה ולדאוג לגריפת רווחים לקופה הציבורית דרך השקעות אלו. נתונים מראים שעל כל שקל שהמדינה השקיעה במחקר קיבלנו 5 שקלים בחזרה.

 

הצטרפו לתמוך בהתנהלות ממשלתית תקינה בחשיבה עתידית לטובת האזרחים, ולא עוד על-פי חלילם של בעלי ההון. לצורך המעבר והשינוי הנדרש לאנרגיה ברת קיימא ניתן להשתמש בתמלוגי הגז שנמצאו בארצנו.

 

אני מתנגד/ת 0%
6 הצבעות

הפלרת המים - בעד/נגד

  תגובה אחת  •  25-11-2017  •  Guy Jana - גיא ג'אנה

הכנסו לדון ולהצביע 

אני מתנגד/ת 93%
14 הצבעות

הצעות כקוד פתוח

  4 תגובות  •  07-11-2017  •  שת

אני מציע לשקול שימוש ברעיון העריכה המתמדת של ויקיפדיה עבור הצעות המוגשות. בכמה מקרים הייתי מסכים להצעה רק אם הייתה מנוסחת אחרת. אילו היה באפשרותי לנסח אותה מחדש ולהחזיר את הניסוח המתוקן ולצפות בתגובות. ההצעה הייתה עוברת תהליכי שיפור ובוסופו של דבר מוסכמת על כולם.

למשל את חזון קול העם הייתי שמח לערוך לכמה מהמציעים.

אני מתנגד/ת 0%
10 הצבעות

פרס וכבוד לחושפי שחיתויות ומחדלים

  תגובה אחת  •  16-09-2017  •  אדם ישראלי

איש או אישה שחסכו למדינה ולציבור כסף רב, ראוי שיזכו על-כך בפרס ובכבוד. 

פרס כספי נכבד יוכל לעודד את חושפי השחיתויות, שהיום פוחדים לדבר מפחד שיאבדו את מקום עבודתם ויישארו חסרי-כל.

- אם, למשל, מי שחשף מחדל או שחיתות שהיו עולים למדינה מיליון ש"ח בכל שנה, יקבל על כך 100,000 ש"ח - גם הוא/היא וגם המדינה מרוויחים.

ובנוסף לפרס הכספי צריכה לבוא חשיפה חיובית בציבור ובתקשורת, בטקס "פרס ישראל" או "אנשי השנה", כי מי שחסך למדינה ולציבור מיליונים - תרומתו לא פחות גדולה מזו של מי שהקים מפעל שמרוויח מיליונים, ומגיע לו/לה כל הכבוד.

אני מתנגד/ת 6%
17 הצבעות

זיהוי אוטומטי של שחיתות ומחדלים

  תגובה אחת  •  16-09-2017  •  אדם ישראלי

שיפור מערך הבקרה התקציבית כך שיזהה אוטומטית מקומות בהם כספים הולכים לאיבוד.

בעזרת שינוי מתאים במיחשוב במשרדי הממשלה ובגופים ציבוריים, כולל התרעה אוטומטית על מקומות בהם התקציב לא מנוצל או לא משיג את היעד שבשבילו נוצר, וכולל הגדלת השקיפות וחשיפת המידע בחינם באתר הממשלה כדי שיזכה לביקורת ציבורית של כל האזרחים - יתווספו בחינם אלפי מפקחים, ייעלם מסך הבילבול וייעלמו האזורים האפורים בהם כסף של כולנו הולך לתועלת של מעטים או מושחתים.

ובנוסף, יתגלו מקומות של עודף תקציבי ויתגלה היכן הבטחות לסייע (לניצולי שואה, מפעלים קורסים, נכים וקשישים, שיקום בתי-חולים, ועוד) נתקעו בדרך והכסף לא הגיע ליעדו.

אני מתנגד/ת 13%
16 הצבעות

הפרדת תפקיד היועץ המשפטי לשניים

  4 תגובות  •  30-08-2017  •  Guy Jana - גיא ג'אנה

- כשומר הסף הבכיר ביותר - רק היועץ המשפטי לממשלה יכול לפתוח הליכי חקירה ומשפט נגד ראש הממשלה.

הפרדת תפקיד היועץ המשפטי לשניים - לא ייתכן שהקטגור והסנגור של ראש הממשלה יהיה אותו אדם.

דברי הסבר

לאור ההתנהלות והביקורת המופנית כלפי היועמ"ש  להלן דיון בהצעת חוק ציבורית לשינוי מבני בגוף  היועמ"ש

תיאור מצב והבעיות הקיימות היום  

  1. קיים ניגוד אינטרסים בגוף היועמ"ש מועדת שמגר שעלה בעבר כנושא לדיון ציבורי. במסגרת התפקיד של היועמ"ש הוא נותן שירותים לרשות המבצעת והממשלה -יושב בישיבות משותפות ומשמש כפרקליט, כתובע הכללי  וכסנגור של הממשלה. ומצד שני הוא היחיד שמוגדר בחוק יסוד הממשלה שיכול לפתוח חקירה פלילית מול ראש וגופי הממשלה.   נושא זה יוצר  ביקורת  ציבורית הולכת וגדלה כי אין הוא מבצע את עבודתו נאמנה. לדעתנו זאת פרצה שיש לסגור בכדי לייצר פיקוח ציבורי על הממשלה ורשויותיה ולהפריד את התפקיד לשניים בכדי להבטיח את אמון הציבור במערכת הפוליטית ובכדי להרתיע ולייצר מנגנון בו גופי הממשל לא יוכלו לייצר לחץ פרסונליי על אותו הפרקליט.  

  2. מינוי היועמ"ש. דומה הדבר כי היועמ"ש ממונה על ידי אלה שהוא אמור לבקר - ניגוד עניינים בעייתי ומובנה.   אנו מציעים שמינוי שומרי הסף ביניהם היועמ"ש יועבר לגוף מינויים ציבורי.  

  3. בקרה על היועמ"ש כיום אין גוף בקרה שמדווח על הפעילות של המבקר ושאפשר לפנות אליו במידה ויש התנהלות לקויה של היועמ"ש

קישורים ומידע

  1. ועדת שמגר - החקיקה האחרונה בתחום

  2. לינק למערכת ולהצעות שעלו מהציבור

  3. כתבות בנושא

    1. פרופסור  אריאל בנדור     http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3773599,00.html

    2. מאמר בתקדין   http://www.takdin.co.il/Pages/Article.aspx?artId=5070346

 

אני מתנגד/ת 0%
30 הצבעות

ועדה לטיפול בשחיתות ברשויות המוניציפאליות

  5 תגובות  •  30-08-2017  •  Guy Jana - גיא ג'אנה

מוזמנים להציע ולהגיב ברעיונות  נוספים שיעלו לוועדה לטיפול בשחיתות ברשויות המוניציפאליות. 

ההצעה כאן היא להקמת ועדה - ועדה ציבורית שתתחיל כאן בהצעות ציבוריות - ותמשיך הלאה למסדרונות הכנסת. 

השחיתות ברשויות המוניציפאליות מרקיעה שחקים.  מדי שבוע אנו שומעים על עוד ראש עיר או בכיר אחר שנתפסים בשוחד ושלמונים. 

הצעה זאת תקדם הקמת ועדה שתפקידה יהיה לעצור את השחיתות ברשויות ובעיריות.

בין הנושאים שתטפל הועדה :

- גוף בקרה חיצוני בעל שיניים- ולא מבקר שממונה על ידי ראש העיר.

- טיפול במחלקת רישוי עסקים.

- פיקוח ארצי של היתרי הבנייה תוך פיקוח על קשרי היזמים והעיריות.

 

אנא הגיבו - והציעו הצעות נוספות. 

אני מתנגד/ת 4%
29 הצבעות

הגבלה ל 2 קדנציות

  8 תגובות  •  27-08-2017  •  Guy Jana - גיא ג'אנה

הגבלה של 2 קדנציות לתפקידי מפתח - ראש הממשלה, שרים, ראשי ערים, מנהלי חברות ציבוריות, בכירים במערכת המשפט.

ההצעה

הגבלה של 2 קדנציות לתפקידי מפתח במדינה 

- ראש הממשלה,  שרים, ראשי ערים,  מנהלי חברות ציבוריות, בכירים במערכת המשפט. 

 

למה? 

1. קדנציות מרובות מייצרות מנגנון של קשרים מסואב אותו ניתן לנצל לשחיתות. 

2. הדמוקרטיה נפגעת בשימור הכוח בידי בן אדם אחד.

אני מתנגד/ת 4%
31 הצבעות

הגדלת הענישה על נבחרי ציבור ואי חזרת מורשע לכנסת

  6 תגובות  •  27-08-2017  •  Guy Jana - גיא ג'אנה

אי חזרת מורשע- והגברת הענישה ח"כ, פקיד ציבור, נבחר ציבור שהורשע בשוחד, גניבה, או פגיעה באמון הציבור לא יחזור לכהן בחייו במשרה ציבורית.

ההצעה.  1. אי חזרת מופלל שהורשע בגניבה, שוחד או מעילה באמון הציבור לתפקיד ציבורי.  ח"כ, פקיד ציבור, נבחר ציבור שהורשע בשוחד, גניבה, או פגיעה באמון הציבור לא יחזור לכהן בחייו במשרה ציבורית כמות מקרה דרעי.   

2.  הגברת הענישה - הענישה הקיימת הינה מאוד קלה, יש לשנות ולהגדיל את רמת הענישה בהתאם לגובה התפקיד.  המציאות הקיימת היום שמורשעים מרצים שנה שנתיים ואז הם בחוץ שוב - רבים היו אומרים כי שווה להרוויח כמה מיליונים בשביל שנה בכלא.      

הגדלת הענישה על נבחרי ציבור ואי החזרת מופלל . בעד \ נגד ?

אני מתנגד/ת 0%
32 הצבעות

החוק לטיפוח והעצמת מעמדם של חושפי השחיתויות

  7 תגובות  •  27-08-2017  •  Guy Jana - גיא ג'אנה

תוכנית לקידום מעמדם של חושפי השחיתויות בישראל, תוכנית שתגרום לנושאי המשרות הציבוריות לא להתפתות לעברת, ויעזור לגיבורים רבים שנרדפים על ידי המערכות בהן הם חשפו את השחיתות ומגיעים למצבי קיצון קשים.

 

 

הצעות ליישום.  

  1. פיתוח גוף אשר יהיה אחראי לטיפול, תמיכה  וטיפוח חושפי שחיתויות ברמה האישית, הכלכלית, הביטחונית המשפחתית והחברתית.

  2. קיצור מתן ההגנה כחושף שחיתות -  חושף שחיתות לא יחכה לקבלת ההגנה  יותר משבועיים ימים מיום התלונה שהגיש - והגנה גם תכלול חסינות בעת הצורך.

  3. בניית תרבות של טיפוח והערכה לחושפי השחיתויות.  

  4. הגוף יעסיק חושפי שחיתויות שעברו בפועל את התהליך על עצמם וילוו את החדשים שנכנסים למערכת

.

  למה?

הטיפול בחושפי שחיתויות: הגוף שעוסק בחושפי השחיתויות נמצא תחת מבקר המדינה. חושפי שחיתויות עוברים תהליך קשה וכואב מול מקומות העבודה, זהו זעזוע כללי שמשפיע על כל אורחות החיים - הן ברמה האישית, המשפחתית, הכלכלית, והחברתית במקרים רבים נפגעת היכולת שלהם להתפרנס לעבוד ולהמשיך בשגרת חייהם.   ניתן לראות אנשים ישרים שעשו את מה שאמור לעשות כל עובד ציבור וכל עולמם מתהפך מהמהלך האמיץ שעשו. חושפי שחיתויות חוסכים כסף למדינה ומחזירים את השליטה הציבורית למדינה ויש לטפח ולהביא אותם למודעות ציבורית כלוחמי צדק ואהובי הציבור, ולקדם את האינטרס הציבורי שבו כל אחד שיראה שחיתות במוסד שהוא עובד יצעק ויקיא אותה החוצה מהחברה. אנו מאמינים כי החוק הקיים היום - לא מספק - ויש לתת משאבים יותר רציניים לגוף זה בכדי לזעזע את השחיתות מהבסיס   בכדי לאפשר לעוד מתלוננים פוטנציאלים לעבור את סף הפחד ולגרום להרתעה ציבורית שתבריא את השחיתות במדינה

 

(נכתב ע"י גיא ג'אנה)

לינקים וקישורים נוספים

  1. חוק ההגנה על חושפי שחיתויות  https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/092_001.htm

  2.  

  3. דיון בכנסת על חושפי שחיתות   http://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m01899.pdf

 

https://www.youtube.com/watch?v=DS581jYnMIE&t=79s

אני מתנגד/ת 3%
35 הצבעות

צינון לרגולטורים ושומרי סף

  3 תגובות  •  27-08-2017  •  Guy Jana - גיא ג'אנה

הגדרת תקופת צינון לרגולטורים ושומרי סף -של 5 שנים.

ההצעה

צינון רגולטורים ושומרי סף - רגולטורים ושומרי סף לא יעברו לעבוד בארגונים מולם עסקו במסגרת עבודתם הציבורית למשך זמן של 5 שנים.  

מה הבעיה תופעת הדלת המסתובבת כשרגולטורים עוברים לעבוד אצל החברות שמולם ביצעו את העבודה הציבורית שלהם - זה שוחד לכל דבר שהפך במערכת הנוכחית לחוקי.

האם אתם בעד תקופת צינון לרגולטורים ושומרי סף ?

אני מתנגד/ת 0%
27 הצבעות

חוק השקיפות

  תגובה אחת  •  27-08-2017  •  Guy Jana - גיא ג'אנה

חוק שקיפות על המוסדות הציבוריים והממשלתיים.

 

(נכתב ע"י ניר סוכן)

 

    1. שקיפות-טווח קצר

        1. ועדת שרים לעניני חקיקה תהיה שקופה – עם פרוטוקול ורישום של מי הצביע מה.

        2. יומן הפגישות של שרים, פקידים בכירים וח״כים יהיה פתוח לציבור. כל פגישה של אחד מאלה עם לוביסט צריכה להיות מתועדת ועם פרוטוקול.

        3. כל שיחה בין לוביסט לח״כ בכנסת חייבת בפרוטוקול (למנוע שיחות חשאיות בין לוביסטים וח״כים בועדות הכנסת)  

    2. שקיפות-מוניציפלית

        1.  ביזור הכח לשכונות

        2. ישיבות הרשות המקומית פתוחות (בפועל) ומוקלטות

        3. יו״ר ועדת תכנון ובניה יהיה מינוי של הממשלה ולא של ראש העיר. ינתנו מספר מקומות לציבור.

        4. יומן פגישות של ראש העיר יהיה פתוח. פגישות ״פרטיות״ עם קבלנים יתועדו.

        5. פיקוח על מימון הבחירות.  

    3. שקיפות-טווח ארוך

        1. שקיפות מלאה של התקציב.

        2. ביטול המשמעת הקואליציונית והמפלגתית.

        3. חופש מידע אמיתי ואפקטיבי בכל משרדי הממשלה.

        4. פרוטוקולים מלאים של פגישות בין גורמים ממשלתיים לבעלי אינטרסים.

        5. הקצאת פגישות עם הגורמים הממשלתיים באותו נפח לבעלי  אינטרסים כלכליים ולציבור.

        6. הקמת מערכת אונליין להנגשת מוסדות השלטון לבחינה ומעקב של הציבור הרחב  (לא כולל בטחון ?)  

 

האם אתם תומכים בקידום חוק השקיפות

אני מתנגד/ת 4%
31 הצבעות

הקמת ועדה לכינון מנהל ציבורי תקין

  2 תגובות  •  27-08-2017  •  Guy Jana - גיא ג'אנה

כינון ועדת היגוי ציבורית בעלת שיניים לכינון מנהל ציבורי תקין - וועדת חקירה לבדיקת הפשעים שנעשו בממשלים הקודמים.  

ההצעה:

1. כינון ועדת היגוי ממשלתית ציבורית ל "תוכנית למיגור השחיתות" שתדון בנושא המנהל הציבורי והחזרת הדמוקרטיה למערכת.

תפקיד הועדה יהיה לנטר את כל דיווחי השחיתות ולמצוא דרכים למגר את השחיתות מהחיים שלנו. - ולהנחיל מנהל ציבורי תקין פה בארץ.  

2. . הקמת ועדת חקירה בלתי תלויה שתבדוק ותציף את השיטות והדרכים בהן שודדים אותנו.

החקירות ברשויות המוניציפאליות, רשות המיסים, הרווחה וכלל הגופים השונים בשרות הציבורית.

הועדה תבדוק את הדרכים ואת הערוצים שבהם פעלו המושחתים- בכדי להבין - להבין כיצד מתנהל השוד המאורגן אצלנו במדינה.

הוועדה תדון באופן מתמיד ותחוקק חוק אחרי חוק - כאנטי וירוס לשחיתות .עד שיסגרו ויאטמו הפרצות במנגנונים הדמוקרטיים שלנו.

אני מתנגד/ת 0%
26 הצבעות

שומרי הסף - מנגנוני מינוי ובקרה חדשים

  4 תגובות  •  27-08-2017  •  Guy Jana - גיא ג'אנה

שומרי הסף - להלן סדרה של הצעות לשינוי והתאמת מערכות המשפט והאכיפה שלנו  - היועץ המשפטי, המפכ"ל, פרקליט המדינה, מבקר המדינה. מינוי, מגנוני בקרה, ומערך פיקוח ציבורי הפרדת  

שומרי הסף -  להלן סדרה של הצעות לשינוי והתאמת מערכות המשפט והאכיפה שלנו  - היועץ המשפטי, המפכ"ל, פרקליט המדינה, מבקר המדינה.

  • שינוי צורת המינוי של שומרי הסף.

  • שינוי מנגנוני הבקרה על שומרי הסף.

  • הפרדת תפקיד היועמ"ש לשניים.

  • בניית מנגנון פיקוח ציבורי בעל שיניים שיבדוק את ההתנהלות ויציע באופן מתמיד מנגנונים לשיפור דרכי העבודה של מערכות השיפוט והאכיפה.

 

https://www.youtube.com/watch?v=o73B9mBIaTA

 

למה ?

1.  לא ייתכן כי שומרי הסף ימונו על ידי הממשלה עליה הם אמורים לשמור. הדבר מנוגד לתפיסות של הפרדת הרשויות ויוצר מתכונת בה הממשלה או המקורבים למינוי יכולים למנות אותם כרצונם.

יש להקים ועדה ציבורית לא תלויה של מקצוענים שתהיה אמונה על בחינה ומינוי שקוף של שומרי הסף השונים במערכת עפ"י מקצוענותם ולא בהתאם לשיוכם הפוליטי, רצון ראש ממשלה או כל גוף פוליטי אחר.  

2.  בקרה חיצונית - בקרה חיצונית על שומרי הסף. (היועץ,הפרקליט,המבקר, המפכ"ל)

כיום גופי הבקרה הם פנימיים וייתכן והם שומרים על המערכת במקום לטפל בעוולותיה.

יוקם גוף ביקורת חיצוני שיקבל את פניות הציבור ויטפל בהן עד מיצוי בשקיפות.

3. הפרדת תפקיד היועץ המשפטי לשניים. היועץ המשפטי והקטגור. תפקיד הקטגור יהיה להיות אמון על החקירות והמידע בנושא בכירי הממשלה לרבות ראש הממשלה. כרגע הבנאדם היחיד שיכול לפתוח בחקירה או בהליך פלילי מול ראש ממשלה מכהן - בעצם יושב אתו בישיבות שבועיות כפרקליטו. זה מכניס את נושא התפקיד מראש לתסבוכת מוסרית ואישית - וייתכן ותהליכי קבלת ההחלטות שלו לא יהיו נכונות. ההצעה פה מדברת על הפרדת הסמכויות שחייבת להיעשות בכדי שהתובע הכללי והסנגור של ראש הממשלה לא יהיה אותו האדם.    

4. מנגנון פיקוח ציבורי בעל שיניים - הדמוקרטיה ומערכות המשפט משתנות לנגד עיננו בעקבות הטכנולוגיה שרצה. יש בעיות רבות במערכת השיפוט והאכיפה שלנו שכדאי שנמשיך לדון בהן באופן קבוע לשיפור המנגנונים ותפקוד יותר טוב לכלל הציבור.  

אני מתנגד/ת 0%
23 הצבעות

דיון על רעיון לשיפור שיטת עבודה של משרד ממשלתי

  תגובה אחת  •  27-06-2017  •  אורלי כהן

הצעה לתיקון ליקויים של ביורוקרטיה טרחנית וניירת במשרד ממשלתי. ההצעה שלי: תעברו לטכנולוגיה מבטיחה חדשה שנקראת - מחשבים

אני מתנגד/ת 15%
21 הצבעות

עזרה בנושא דיונים ציבוריים

דיונים ציבוריים הם מרחב לדיון חופשי ואינם כרוכים בשום סוג של קבלת החלטות או מחויבות של המפלגה לתוצאות הדיון. אין צורך להתפקד או להפוך לחבר בקול העם בשלב זה. ליצור דיון ציבורי: בתפריט הראשי, לחיצה על דיונים ציבוריים מאפשרת צפייה בדיונים הקיימים. ניתן לסנן לצפייה לדיון הכי נתמך, הכי פעיל או הכי חדש. כדי להתחיל דיון חדש, פשוט ללחוץ על כפתור בשמאל למעלה "פתיחת דיון ציבורי חדש". ישנן המלצות ליצירת דיון בצד הימני של הדף. יש לבחור כותרת לדיון ולכתוב את התוכן בתקציר הדיון. ניתן לבחור נושאי תגיות המשמשות בכדי למצוא דיונים בנושא משותף. לאשר את מדיניות הפרטיות, את הכללים ותנאי שימוש ללחוץ על כפתור "פתיחת דיון ציבורי חדש" לפרסום ניתן לשתף את הדיון במדיה חברתית. ואפשר לחזור ולערוך את הטקסט ולהגיב על הדיון שלך. להגיב על דיון ציבורי: לאחר קריאת דיון אפשר להשאיר תגובה למטה וללחוץ על פרסום התגובה. אפשר גם להשיב על הערות קיימות. אפשר להצביע בעד או נגד הדיון עצמו, כמו גם אפשר להצביע ולדרג את התגובות באמצעות הקשה על לחצן אני מסכים/ה או לא מסכים/ה שנמצאים לצד כל דיון ציבורי. ניתן לסמן דיון או תגובה כתוכן לא ראוי על ידי הקלקה על סמל הדגלון, אם לדעתך הוא גזעני או פוגעני. הערות ודיונים שסומנו בדגלון יוערכו על ידי מנהל תוכן ואם אינם הולמים יוסרו מהמערכת והמחבר/המגיב יוזהר.

המרחב לדיונים ציבוריים פתוח לכל מי שרוצה להעלות נושאים לקידום ולחלוק דעות עם כלל האזרחים

בכדי לפתוח דיון ציבורי עליך להרשם ב קול העם. משתמשים גם יכולים להגיב על דיונים ולדרג אותם

דיונים ציבורים אינם מחייבים את קול העם . אם ברצונך לפתוח נושא שמחייב את המפלגה עליך לפתוח ב-הצעות או ב-תקצוב השתתפותי כששלב זה יפתח. הצבעה על הצעות פתוחה למתפקדי המפלגה בלבד